Seat tuning

Dit zijn de 4 belangrijkste CRM-integraties

Dit zijn de 4 belangrijkste CRM-integraties

Geplaatst op

Een softwaresysteem komt pas écht tot zijn recht wanneer het in verbinding staat met de andere systemen die dagelijks gebruikt worden.

Software ter ondersteuning van Customer Relationship Management (CRM) brengt allerlei verschillende voordelen met zich mee. Maar je hebt er vooral iets aan, wanneer je het verbindt met de andere systemen die binnen je organisatie gebruikt worden. Dan kunnen de systemen namelijk onderling informatie uitwisselen; zo heb jij altijd zicht op wat er speelt.

Een integratie: wat doet dat precies?

De term integratie beschrijft de koppeling tussen twee systemen. Hierdoor kunnen ze informatie met elkaar uitwisselen, wat bepaalde processen ten goede zal komen. In dit artikel kijken we naar de vier meest voorkomende integraties met het CRM-systeem.

Het is overigens belangrijk om te onthouden dat er nog veel meer integraties mogelijk zijn. Zo is het ook van cruciaal belang dat basis-tools zoals Outlook of Word aan het systeem gekoppeld worden, of kunnen sommige bedrijven ook profiteren van een link naar de software die hun callcenter gebruikt. Dit zijn simpelweg de vier populairste, maar dat wil niet zeggen dat er niet veel meer mogelijkheden zijn.

1 | Financiële boekhouding

De meeste bedrijven hebben een apart systeem waarin de boekhouding wordt gedaan. Door dit systeem te koppelen aan het CRM, maak je het mogelijk dat financieel relevante informatie direct wordt doorgestuurd naar het boekhoudprogramma. Een groot voordeel hiervan is dat bijvoorbeeld een factuur alle belangrijke gegevens al bevat, en dat deze niet handmatig ingevuld hoeven te worden.

2 | ERP-software

Bijna ieder bedrijf beschikt over een ERP-systeem. Dit systeem is vergelijkbaar met het CRM, maar focust zich op alle andere processen in en rondom het bedrijf. Denk hierbij aan zaken als transport, productie, personeelsmanagement en nog veel meer.

Wat betreft deze integratie, is het vooral het ERP-systeem dat profiteert van de koppeling met het CRM. De waardevolle inzichten afkomstig uit de CRM-software stellen gebruikers in staat om betere beslissingen te maken voor de toekomst van het bedrijf.

3 | Marketing

Marketing is samen met klantenservice en verkoop de hoofdtaak van klantrelatiebeheer (onze vertaling van CRM). Vaak gebruiken bedrijven allerlei verschillende tools die hun helpen met de optimalisatie van hun marketingactiviteiten. Denk hierbij aan een e-mailmarketing-programma, of een tool waarmee berichten op sociale kanalen geplaatst kunnen worden.

Door beide systemen met elkaar te verbinden, hoeven gebruikers niet constant van omgeving te wisselen. Op de langere termijn scheelt dit flink wat tijd, en tijd is geld.

4 | Webshop

Bedrijven die hun producten en/of diensten online verkopen, hebben vaak behoefte aan een integratie tussen het CRM en hun webshop. Bestellingen worden hierdoor direct vastgelegd in de CRM-omgeving, zodat de bal kan gaan rollen. Zo zorg je ervoor dat de klant zijn of haar pakketje zo snel mogelijk ontvangt.

Alles draait om automatisering

De oplettende lezer zal een thema herkennen. Integraties zorgen er namelijk voor dat veel handmatige activiteiten geautomatiseerd kunnen worden. En dat is in dit digitale tijdperk onmisbaar aan het worden. Waarom zou je gegevens handmatig invoeren, als het ook door het systeem gedaan kan worden? Hierdoor bespaar jij kostbare tijd, die weer in iets anders geïnvesteerd kan worden.

Gerelateerde berichten

Over ons

Kies voor SEAT, en ontdek de perfecte combinatie van stijl, innovatie en rijplezier. Welkom in de wereld van SEAT – waar Spaanse passie en moderne technologie samenkomen.

Contactgegevens

Via info @ seattuning.nl neem je eenvoudig contact met ons op. We beantwoorden je vragen zo snel mogelijk.

© 2025 Alle rechten voorbehouden